Emil Boc: „Banii de metrou nu s-au pierdut și nu se pierd!”
După ce, în ultimele săptămâni, mai mulți politicieni și diverse publicații au raportat pierderea fondurilor din PNRR pentru metrou, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, primarul Emil Boc a declarat că „banii de metrou nu s-au pierdut și nu se pierd! Pe lângă finanțarea din PNRR, avem finanțarea din obligațiuni verzi!”.
„Ieri, am semnat împreună cu domnul ministru al transporturilor, Sorin Grindeanu, un act adițional la contractul de finanțare pentru metrou. Astfel, pe lângă finanțarea din PNRR, avem finanțarea din obligațiuni verzi. Această nouă sursă de finanțare acoperă cheltuielile prezente și viitoare. Cea din PNRR este menținută. Scrie în contract. Ea există. Pe lângă ea, avem și pentru prezent, adică contractul până în 29 decembrie 2026, finanțare. Vreau să mulțumesc public domnilor miniștri Boloș și Grindeanu, dar și domnilor Ciucă și Ciolacu. Toți au fost parte a soluției și nu a problemelor”, a declarat primarul edilul Emil Boc, în cadrul unei conferințe de presă.
Traseul metroului din Cluj va avea o lungime de 21 de km, incluzând 19 stații subterane și un depou la suprafață. Conform estimărilor inițiale, acesta va transporta până la 164.000 de pasageri pe zi în anul 2030.
Traseul liniei de metrou ușor va începe din zona rezidențială a Floreștiului. Primele stații vor oferi acces către cartierele de locuințe, urmate de zone multifuncționale din jurul viitorului Spital Regional de Urgență și al centrului comercial din apropiere. Ulterior, stațiile vor intra în municipiul Cluj-Napoca, servind cartierul Mănăștur. Linia va continua de-a lungul magistralei rutiere vest-est, traversând centrul orașului până la Piața Mărăști. De la acest punct, o ramificație va merge spre zona industrială Muncii, în timp ce o altă linie va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.