Vlad Mercori: Partidele trebuie sa nu mai priveasca online-ul ca pe activitatea unde iei o firma cu 2 angajati, le dai bani si jumate se intorc
Vlad Mercori face o analiză a relevanței social-media în campaniile electorale și în general în politică. O redăm integral. Vă reamitim, de curând Mercori a acordat un interviu incendiar publicației surori, Apuseni Info – (INTERVIU) Creierul campaniei lui Sabin Sărmaș: Clujenii au deja probleme de oraș vestic, Dacă vii la Iași, noi încă avem probleme de oraș post-sovietic
„Urmatorii 10 ani. M-am uitat la documentarul despre Pepe Mujica, fostul presedinte al Uruguayului, cel care apare pe social media in atatea citate centrate pe ideea de modestie. Un socialist de mare calitate cum, din pacate, nu mai avem prea multi.
Militantismul si identitatea politica moare odata cu generatia lui. Se intra intr-o epoca unde totul va fi despre grupuri mari de oameni stransi in jurul unor figuri mai mult sau mai putin carismatice, mai bine sau mai putin bine intentionate, dar care vor avea un numitor comun: un numar foarte mare de followers pe social media.
Cazul influencerului spaniol care a intrat in Parlamentul European va deveni norma.
Nicu Stefanuta a intrat independent in PE pentru ca a devenit intre timp tot un influencer cu sute de mii de views si followers.
Sabin a luat 30% la Cluj pentru ca prin social media a ajuns, in trei luni, la un numar mare de oameni care si-au dat seama ca e cool si smart.
Politica nu se va mai face doar in partide.
Politica se face in primul rand pe voturi, nu pe combinatii.
Exista cateva alternative pentru partidele din Romania:
– Investesc in urmatorii 10 ani mai multi bani in online decat in mituirea televiziunilor a caror public e deja 60-65+. Aici pacaleala functioneaza asa: pentru ca politicienii tineri au toti notorietate sub nivelul marii, televiziunile ii pacalesc ca prin intermediul lor si-o cresc cel mai repede. Si creste, doar ca nu cel mai repede si doar in randul populatiei care peste 5-10 ani nu (ii) mai voteaza.
– Gasesc in interiorul partidului 10-15 politicieni sub 40-45 de ani care au carisma si anduranta necesara sa isi construiasca un profil in social media si investesc in ei.
– Gasesc in exteriorul partidului oameni cu capul pe umeri care si-au construit un following ce vede in ei nu doar un entertainer ci si un vector de opinie.
Si inca ceva…partidele trebuie sa nu mai priveasca online-ul ca pe activitatea unde iei o firma cu 2 angajati, le dai bani si jumate se intorc.
Fiecare partid va fi suma atentiei pe care o are in social media. Mai ales odata cu aparitia AI-ului, dar asta e alta poveste” arată Mercori.