Metroul clujean pierde parțial finanțarea prin PNRR? Băltărețu acuză primăria: „Incompetență crasă pe toată linia!”
Surse guvernamentale citate de Apuseni Info susțin că finanțarea de 300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca poate fi retrasă de Comisia Europeană. În acest context, Guvernul PSD-PNL caută acum alternative pentru a finanța proiectul, una dintre opțiuni fiind utilizarea certificatelor verzi.
Potrivit informațiilor obținute de Apuseni Info, printre motivele retragerii finanțării se numără întârzierea procedurii de licitație și problemele legate de publicarea acesteia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
„Da, vestea zilei e că metroul clujean pierde parțial finanțarea prin PNRR. Cauza: licitațiile au fost întârziate (cea de execuție și cea de supervizare) și, în plus, nu au fost actualizați în platforma Comisiei Europene indicatorii tehnico – economici.
Incompetență crasă pe toată linia.
Am fost invitat să explic situația la Euronews Romania pentru că reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au refuzat. Am spus-o nu o dată: e o lipsă îngrozitoare de transparență și de respect pentru clujeni în administrația PNL Cluj!
Comisia Europeană e fermă, așa cum ar trebui să fie și clujenii: lopețile mânuite artistic înainte de alegeri nu țin de proiecte finalizate.
Întârzierile la metrou, întârzierile la centură, poduri și pasaje a căror modernizare e ignorată fac parte din eșecurile administrației PNL.
Sunt gata să pun pariu că niciun proiect important de infrastructură nu va vedea lumina zilei sub administrația Boc, dacă aceiași oameni vor continua să managerieze, fără experiență, proiecte complexe care-i depășesc.
În final, mai spun doar că sper ca banii din PNRR să nu se piardă de tot, ci să meargă măcar către metroul din București, care este mai avansat decât cel de la Cluj (undeva la 30%) ” a precizat deputatul Viorel Băltărețu, cel mai activ deputat de opoziție din Cluj-Napoca.
Cum răspunde Emil Boc acuzațiilor că se pierd banii de metrou?
Primarul Emil Boc a declarat, joi, în cadrul ședinței de Consiliu Local, că lucrările în teren continuă, iar potrivit asigurărilor oferite pe căi instituționale, proiectul metroului are finanțarea asigurată.
„Am spus și am repetat, acest contract este încheiat după toate procedurile legale, după ce a fost avizat atât de Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP), cât și de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Acest proiect are contractul de finanțare semnat și în execuție”, a explicat, joi, primarul Emil Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local.
În toamnă sunt programate săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca, conform notei fundamentare a proiectului.
Aceasta este prima linie de metrou din afara Bucureștiului și cel mai mare proiect de infrastructură de transport contractat până acum, 1,8 miliarde de euro.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.