Darius Mârza: Dumnezeu este folosit în spațiu public în 99% din cazuri ca produs de marketing
Într-o societate tot mai orientată spre consum și imagine, religia a devenit adesea un instrument de marketing, mai degrabă decât un simbol autentic al credinței. De la politicieni care își afișează evlavia în campanii electorale până la branduri care folosesc simboluri religioase pentru a atrage atenția, referințele la Dumnezeu sunt omniprezente, dar nu neapărat din convingere.
În discursul public, invocarea divinității este folosită de multe ori pentru a câștiga încrederea oamenilor. Politicienii apelează la simboluri religioase, participă la slujbe și folosesc expresii ca „cu ajutorul lui Dumnezeu” pentru a-și construi o imagine favorabilă în fața alegătorilor. Însă, în multe cazuri, această strategie nu reflectă neapărat o credință autentică, ci mai degrabă o metodă de a obține sprijin electoral.
De asemenea, în sfera comercială, companiile nu ezită să utilizeze mesaje cu conotații religioase pentru a-și promova produsele. De la reclame care includ versete biblice la vânzarea de obiecte „sfințite” pentru noroc sau protecție, Dumnezeu este transformat într-un argument de vânzare.
Prezent în podcastul Horia Nasra Show, patronul Wonderland, Darius Mîrza a vorbit despre acest subiect.
@cluj.1 Darius Mîrza: Dumnezeu este folosit în spațiu public în 99% din cazuri ca produs de marketing #cluj #clujnapocalife #clujnapoca_city #clujnapoca_city♥️ #dumnezeu #credinta #dariusmirza #wonderlandcluj #wonderlandclujresort ♬ sunet original – Cluj 1