Dan Tarcea: „Metroul este proiectat astfel încât să nu fie probleme cu sarea și cu apa!”
În ultimele luni s-a tot vorbit despre sarea de sub Cluj-Napoca și cât de mult ar putea bloca proiectul metroului din Cluj, informații care nu corespund că măsurile tehnice moderne luate de proiectanți.
Sărurile subterane pot provoca instabilitate în sol iar acest lucru a necesitat soluții ingineresti complexe pentru a asigura siguranța multor construcții, însă, în realitate, sarea de sub Cluj-Napoca nu blochează și nu va bloca proiectul introducerii metroului în Cluj.
Invitat la Horia Nasra Show, viceprimarul Dan Tarcea a explicat de ce sarea nu blochează proiectul introducerii metroului în Cluj: „Oare doar la noi în Transilvania există sare în subteran? În lumea asta nu mai există sare în subteran? Știți că am avut acele probleme cu sarea la podul Porțelanului.Am avut acele probleme la podul Porțelanului pentru că proiectanții la nu identificat filonul de sare de acolo, pentru că studiile pe care le-au făcut și soluția pe care au propus-o, primii proiectanți, a fost o soluție care nu putea fi implementată și atunci a trebuit să facem o expertiză, me judecăm cu fostul proiectant și le cerem daune pentru întârzieri și a trebuit alți proiectanți care să proiecteze pe pilonul de sare.
Este important să știm că acolo există sare, sunt făcute peste 158 de foraje pe acest traseu al metroului, adică foarte multe și vor mai fi făcute foraje pe măsură ce se vor avansa cu lucrările, deci este foarte important ca să identificăm că acolo este sare, lucru pe care specialiștii l-au făcut și soluția să fie adaptată pentru filonul de sare. Deci nu este niciun fel de problemă că o să fie sare acolo.
Foarte mulți au spus că o să fie apă și sunt infiltrații de apă dar oare numai prin Cluj trece Someșul? Prin Paris nu trece Senna? Prin Londra nu trece Tamisa?
S-au luat măsuri încât a fost proiectat astfel încât să nu fie probleme nici cu sarea nici cu apa” a anunțat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.
Pentru a vizualiza toată emisiunea: