BMW a ajuns și în România: A inaugurat un hub de IT și software din Cluj-Napoca!
BMW Group își extinde rețeaua de centre IT și software prin deschiderea de astăzi a noului hub din Cluj-Napoca, România.
Totul a început în luna martie a acestui an, când BMW Group și NTT DATA au încheiat un acord pentru a forma un joint-venture în România, axat pe dezvoltarea și implementarea soluțiilor IT pentru afaceri. Această investiție, situată în Cluj-Napoca, face parte din strategia BMW de a extinde rețeaua globală de centre IT și software, cunoscută sub numele de BMW TechWorks, cu scopul de a impulsiona transformarea digitală a companiei.
„Cu BMW TechWorks România, ne consolidăm amprenta în UE și contribuim în mod semnificativ la experiența digitală a clienților noștri. Centrele noastre IT globale ne asigură dezvoltarea IT-ul de business și accelerează implementarea strategiei noastre IT bazată pe cele mai noi tehnologii, cum ar fi inovațiile cloud și AI”, a declarat Alexander Buresch, CIO și Senior Vice President al BMW Group IT.
Noul hub IT dezvoltă componente esențiale pentru proiecte IT, cu aplicabilitate majoră în Europa. Printre cele mai importante proiecte se numără Connected Procurement, care gestionează lanțurile de aprovizionare și sistemele de control complexe prin sisteme IT integrate, Digital Shopfloor, unde IT-ul joacă un rol central în programul de producție inteligentă BMW iFactory, și Direct Sales Model, care implică dezvoltarea componentelor IT necesare pentru implementarea modelului de vânzări directe BMW și MINI în Europa.
Și primarul Clujului, Emil Boc a salutat noua investiție.
„Peste 250 de experți vor lucra în noul hub digital până la sfârșitul anului, ambițiile companiei fiind ca pe termen lung să creeze peste 1000 de locuri de muncă. Principalele componente dezvoltate în cadrul BMW Techworks: lanțurile de aprovizionare, producție inteligentă, dezvoltare de componente IT.
Cu această ocazie, am subliniat că urmărim să consolidăm orașul nostru ca centru recunoscut internațional în inovare, tehnologie și IT. Avem avantaje competitive de necontestat precum universitățile care pregătesc talentele locale și creează forță de muncă extrem de bine pregătită.
De altfel, unul dintre avantajele competitive principale ale orașului nostru este colaborarea strânsă dintre universități, mediul privat, cetățeni și administrație în direcția obiectivului comun de a dezvolta ecosistemul local de inovare și de a pregăti pentru slujbele viitorului.
Totodată, le-am transmis un mesaj de mulțumire reprezentanților BMW Group, asigurându-i că primăria susține mediul privat prin investiții și politici publice menite să faciliteze dezvoltarea sustenabilă a sectorului de business și servicii.
Felicit, pe această cale, întreaga echipă a NTT DATA Romania, pentru eforturile constante de a dezvolta ecosistemul de inovare din Cluj-Napoca, dar și pentru implicarea constantă în proiectele și evenimentele comunității clujene” a declarat Emil Boc.